maandag 28 januari 2013

ziekenzegen

Van zaterdag op zondag heeft Thijn een vreselijke nacht gehad met veel pijn. Meerdere keren telefonisch contact gehad met de huisarts i.v.m. erge pijnen en uiteindelijk de slaapmedicatie verdubbeld en ook de pijnmedicatie is weer flink omhoog gegaan.
Later op de ochtend is er na overleg met Deventer en Groningen ook gestart met Ketamine. Dit middel versterkt de pijnmedicatie (dipidolor) en zo hopen we dat de periode dat Thijn niet slaapt hij minder pijn heeft en we nog wat contact met hem kunnen hebben.
Hier ging Thijn de tweede helft van de middag mee starten en tot 23.00 uur heeft hij hier veel op geslapen (dat is ook één van de bijwerkingen er van) en tussendoor als hij wakker was praatte hij af en toe iets en wat kun je daar dan blij mee zijn.

Verder is Thijn helemaal verzwakt, niets kan hij meer zelf en iedere dag levert hij weer een stukje in.
Vannacht is de pomp van de ketamine omhoog gegaan van 2 naar 3 naar 4. Zo gauw als je de 5 of 6 passeert wordt hij eigenlijk helemaal in slaap gehouden. Dus we zijn blij met ieder woordje wat hij nu nog zegt en ieder gebaar van herkenning en contact. Maar het belangrijkste is dat hij geen pijn heeft tussendoor want dan moet de pomp gewoon omhoog want dat wil je hem de laatste periode zeker niet aan doen.
Jaron is vandaag de hele dag thuis gebleven want hij wou graag bij Thijn in de buurt blijven. Laurie wou graag 's morgens wel naar school en zo gaat iedereen er op zijn eigen manier mee om. En diep van binnen heb je ook je verdriet om je andere twee kinderen die het er erg moeilijk mee hebben om hun broertje zo te zien liggen, terwijl hij eigenlijk lekker buiten en bij ons in de stal aan het spelen had moeten zijn.
Ook waren we anders afgelopen week voor vakantie naar Villa Pardoes geweest. Iedereen had er zo naar uit gekeken vooral ook omdat we het al een keer moesten uitstellen, maar helaas Thijn heeft het niet mee mogen maken. Maar natuurlijk kunnen we wel terug kijken op andere mooie uitstapjes die we hebben gemaakt met ons gezin en van de zomer nog heerlijk met zijn vijfjes naar de camping geweest.

De twee stoelen die naast Thijn zijn bed staan is altijd als eerste bezet. Automatisch gaat iedereen daar altijd als eerste zitten en zo gauw iemand even opstaat wordt die plek gauw weer door iemand anders van ons gezinnetje opgevuld.
Vanmorgen toen ik even helemaal alleen was met Thijn heb ik alles wat in mijn hart lag en alles wat ik nog aan Thijn wilde vertellen, zachtjes tegen hem gezegd. En ik weet zeker dat hij mij begrepen heeft en dat hij die woorden altijd bij zich draagt.
Je weet dat het afscheid van Thijn steeds dichterbij komt maar het is zo moeilijk om dat lijntje wat ons allen met elkaar verbind los te moeten laten. Maar aan dat lijntje zitten alle mooie woorden, lieve gedachten en dikke knuffels wat we hem meegeven.

Vanmiddag heeft Thijn de ziekenzegen gekregen, dit was een zeer mooi en emotioneel moment. Ook opa en de oma's waren hierbij aanwezig. En allen zijn we er van overtuigd dat Thijn wel het één en ander heeft meegekregen

Liefs van ons allen

56 opmerkingen:

  1. Lieve familie,
    Hier kan ik niets meer aan toevoegen, ik hoop dat Thijn geen pijn hoeft te hebben.Voor Laurie en Jaron heb ik heel veel respect. Wat moeilijk voor hen om hun broertje zo te zien. Het afscheid van jullie lieve zoontje en broertje komt nu steeds dichterbij.........Blijf bij hem zolang het nog kan.....Allemaal heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie mooie Thijn is omringd met jullie liefde,
    dit zal hij meenemen.
    Zijn stoel in de Hemel staat klaar, maar wat zal zijn stoel
    bij jullie leeg zijn........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve familie,
    Zo ontzettend verdrietig om te lezen. En dat is ons gevoel maar. Hoe moeilijk zal dit toch voor jullie zijn. Het enige wat we kunnen is aan jullie denken en op afstand meeleven. Ontzettend veel sterkte samen. Liefs Demis, Daniëlle, Joël en Len

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, ik ken jullie niet maar ben zelf ook een moeder. Heel veel sterkte samen! Ik zal ook voor Thijn bidden. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi lieverds, tranen van jullie blog, zo herkenbaar, dikke kus voor jullie,liefs Bennie,Corrine,Niels,Debora*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bang om jullie blog te openen ben ik niet meer,met diep respect mag ik jullie volgen,en lees alleen maar liefde,en weet je dat lijntje hoeft niet door ,ik heb er 1 die ik alleen maar strakker aantrek met een prettig gevoel dat ik dat kan en mag doen...lieve kleine dappere Thijn ik wens je de allermooiste dromen toe,ik hoop dat je daar alles in kan en mag, de koeien voeren ,spelen met je broer en zus...jou lieve ouders zorgen nog steeds voor je,houden van je en zullen er zijn voor je!
    ik gun je nog een paar mooie heldere momenten om alle mooie woorden die je hoort te voelen en op te slaan!
    een extra warme groet vanuit hier
    jose/lopik

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve familie Blom, met pijn in mijn hart lees ik de blog. Wat zal jullie harten-pijn en verdriet intens groot zijn, ik zou willen dat ik een toverstafje had.....
    Heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Peter (Vader van Thomas Lok uit Hoogeveen, UMCG)29 januari 2013 om 09:11

    Beste familie Blom, dagelijks lees ik jullie site. Wat moeten jullie en vooral Thijn toch allemaal doormaken, het is zo oneerlijk. Laat Thijn omringen door al jullie liefde en knuffels. Jullie verhaal is helaas voor ons ook zo herkenbaar. Ontzettend veel sterkte toegewenst. Vertel Thijn maar dat hij een topper, kanjer en superkerel is. Een meelevende groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve familie Blom,
    Wij wensen jullie heel veel sterkte en kracht toe en zijn in gedachten bij jullie.
    Veel liefs Wilco, Odet,Lieke en Niels.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve familie

    Bij het lezen van deze blog zal door menigeen een traantje weggepinkt worden. Om wat Thijn allemaal moet doormaken maar ook om wat Jaron, Laurie, en jullie, Ferdi en Jorita, moeten doorstaan. Diep diep respect!
    Wat een kracht stralen jullie uit. Veel sterkte gewenst en weet dat velen in gedachten bij jullie zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve mensen,

    Koester de momenten die jullie nog nog samen hebben en heel veel sterkte.
    Thijn is een kanjer!

    Ik brand ook vandaag weer een kaarsje voor hem.



    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er valt een traan op mijn toetsenbord.......
    Heel veel sterkte, kracht en liefde voor jullie.
    Ronald, Monique, Jorn en Silke Kogelman

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Allemaal tranen komen er voorbij en dan ben ik slechts een buitenstaander. Lieve familie, heel veel sterkte en kracht en Gods zegen! Laat de Heer jullie leiden in deze zware tijd.
    veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tranen lopen over de wangen. heel veel sterkte met zijn allen.

    Bianca oosterhuis/ eddy ten have

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Thijn, en familie.
    Ik lees al een tijd jullie blog en de kracht en liefde die er bij jullie is in ongelovelijk. Deze ziekte is zo oneerlijk. Kleine kinderen zouden zoiets nooit hoeven te doorstaan. Ongelovelijk.
    Maar wat een kracht. Wat een dapperheid. Het is niet alleen dappere Thijn maar dappere allemaal.
    Alle sterkte voor nu en de komende periode....
    Dappere Thijn...echt super dapper jongetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve familie,

    Wat een liefde spreekt er iedere keer weer vanuit het blog....
    Liefde...warmte die voor iedereen voelbaar is....dus ook zeker voor Thijn...

    Met alle liefde en warmte die ik heb....wens ik jullie heel veel sterkte...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. HET IS SOMS WEINIG
    WAT EEN MENS TE BIEDEN HEEFT...
    JE KUNT SLECHTS LATEN BLIJKEN
    DAT MEN MET DE ANDER MEELEEFT..

    ONZE GEDACHTEN ZIJN CONSTANT BIJ THIJN.....MAAR OOK BIJ LAURIE, JARON EN BIJ JULLIE JORITA EN FERDI

    Rob en Liane

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn gedachten zijn bij jullie,dappere Thijn nu maar hopen dat de pijn niet zo erg meer wordt.
    gr Nanja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat moet dit ontzettend moeilijk voor jullie zijn... Zo'n krachtig gezin. Heel veel sterkte samen. De laatste momenten samen met Thijn, ontzettend kostbaar.... Hoop dat jullie nog een heel klein glimlachje van Thijn mogen ontvangen, voordat hij zonder pijn naar de hemel gaat... Liefs, een bloglezer

    BeantwoordenVerwijderen
  20. lieve fam.

    hele dikke tranen maar wat veel liefde en kracht hebben jullie. Jullie zijn veel in onze gedachten.
    Heel veel sterkte en kracht.

    knuffel van ons.

    Mees, Beau,Noa,Dick en Sabine.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ook ik maak elke dag met veel respect, maar toch ook angst, het blog open. Al lezende hoop ik alleen maar, dat deze momenten met Thijn jullie zoveel lieve geschiedenis geven......en tegelijkertijd kan ik zo ontzettend boos worden......waarom een kind, wat is het nut, de zin hiervan. Maar ongetwijfeld zijn ook dit jullie gedachten. Ik hoop .....tja wat hoop ik eigenlijk....Heel veel sterkte en nog veel meer kracht, dat wens ik jullie allemaal en Thijn vooral. Zo'n moedig manneke. Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Familie,
    De tranen lopen over mijn wangen, wat is deze laatste fase toch ontzettend zwaar! Uit jullie blog blijkt zoveel liefde en respect voor elkaar. Jullie liefste Thijn is een grote kanjer en jullie ook!
    Onze gedachten zijn bij jullie.
    X Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De liefde, warmte en kracht spatten van het blog af. Diep respect voor jullie allemaal.
    Ik brand ook vandaag weer een kaarsje voor jullie....en weet dat jullie in mijn gedachten zijn.

    Liefs, Yvonne uit Tilburg.
    "Kaartje voor jou"

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Als "Vader" zegt het is genoeg.
    En is het helaas nog veel te vroeg.
    Dan moeten/mogen we geloven.
    Dat Thijn zijn plaatsje klaar is "daarboven".

    Lieve, lieve Thijn.
    Rust nu maar zacht, zonder pijn.
    2 jaar dapper gevochten, steeds maar weer.
    Helaas ging het niet meer.....
    Ferdi, Jorita, Laurie en Jaron.
    Denk aan Thijn in de stralende zon.
    Hoe hij was toen hij alles nog kon.

    Gecondoleerd met het vreselijke verlies van jullie zoontje en broertje. Heel veel sterkte toegewenst van Betty uit Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Rust zacht Thijn.....Familie gecondoleerd met dit grote verlies....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Jorita, Ferdi, Laurie en Jaron.

    Sprakeloos en met tranen over mijn wangen lees ik het onvoorstelbare nieuws. Hier zijn geen woorden voor.
    Dit zou geen ouder mogen meemaken.
    Heel veel sterkte en krachtige omhelzingen van onze kant.
    Hier brand een kaarsje voor jullie allemaal.
    Liefs, Ted en Francis.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ach wat was de strijd oneerlijk!!!!
    maar wat waren jullie geweldig als gezin
    en wat hebben jullie gestreden !!!!!!

    hierbij een steunend gedicht:

    DENK AAN MIJ TERUG
    maar niet in de dagen van pijn en verdriet
    DENK AAN MIJ TERUG
    in de stralende zon
    HOE IK WAS TOEN IK ALLES NOG KON

    HEEL VEEL STERKTE met het verwerken van dit grootte verlies

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik wens de familie Blom heel veel sterkte met dit grote verlies... Hier zijn geen woorden voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve familie,
    We wensen jullie enorm veel sterkte toe met t verlies van Thijn....
    Wat is het leven toch oneerlijk....
    Lieve groeten van Wim, Paulien en Maud Beltman

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve familie Blom,
    Tranen stromen over mijn wangen nu Thijn deze strijd definitief heeft verloren. Met diep respect voor Thijn en jullie gezin heb ik gelezen en gehoord hoe jullie deze ongelijke strijd zijn aangegaan. Vol vertrouwen en moed.
    Heel veel sterkte gewenst om met dit grote verlies om te gaan!!
    Janneke en Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve familie.

    Gecondoleerd met het verlies van Thijn.
    Onze gedachten zijn bij jullie.
    Fam. Tijs

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve nabestaanden,
    Gecondoleerd met het grote verlies.
    We kennen jullie niet maar hebben altijd meegelezen.
    Diepe bewondering voor alles hoe jullie het hebben gedaan.
    Om te sterven met zoveel liefde en zorg is voor Thijn vast een troost geweest.
    Heel veel sterkte samen!!
    Fam. Besten

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve familie Blom,

    Gecondoleerd met dit grote verlies van jullie dappere Thijn.
    Wij wensen jullie veel sterke en kracht om dit te dragen.

    veel liefs Henk, Anita, Ruben en Iris Benter

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo lieve familie,

    Het zal een troost zijn dat die laatste periode van pijn nu voorbij is , maar wat zullen jullie deze kanjer gaan missen. Ontzettend knap hoe jullie als familie gestreden hebben en ben onder de indruk van de liefde die ik iedere opname weer zag... Ook de positieve uitstraling en de humor van Thijn vergeet ik nooit... Sterkte en geef die kanjer een daverend afscheid!!
    Groet uit DZ . Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  35. rust zacht dappere thijn,familie gecondoleerd en veel sterkte gewenst
    gerrie schraa.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Sprakeloos....
    Ontzettend veel kracht, liefde en sterkte gewenst in deze zware periode!!!!
    In gedachten ben ik bij jullie!
    Een warme groet van Esther uit Numansdorp.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Uit bovenstaande berichten begrijp ik dat de strijd is afgelopen.. Gecondoleerd met het verlies van jullie lieve stoere, sterke en vooral dappere zoon en broertje... Rust zacht lieve Thijn. Veel sterkte allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. VEEL STERKTE IN DEZE MOEILIJKE TYD

    BeantwoordenVerwijderen
  39. We wensen jullie heel veel sterkte en kracht nu jullie dappere Thijn er niet meer is.

    lieve groetjes Vincent, Jolanda, Rens en Jorn Kieftenbeld

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jammer dat jullie hem los moesten laten, maar hij heeft nu geen pijn meer. Respect hoe jullie dit samen met elkaar gedaan hebben. Heel veel sterkte de komende tijd.

    Een L'veldse

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve familie, heel veel sterkte in deze verdrietige tijd na het verlies van jullie geweldige kanjer Thijn...
    Wij denken aan jullie.

    Een fam uit l,veld.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lieve Ferdi, Jorita, Laurie en Jaron,

    We zijn stil en verdrietig,met het verlies van jullie dappere zoon en broertje.
    Thijn heeft zo gevochten en gestreden,samen met jullie.
    Jullie blijven in onze gedachten.
    Alle kracht en liefde gewenst.

    Liefs Bas, Miranda, Stijn en Joppe*

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Veel kracht, sterkte en troost wensen we jullie toe.
    Rust zacht Dappere Thijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lieve allemaal

    Als stille meelezer wil ik me nu toch laten horen.

    Dit is onmenselijk dit verdriet mag geen enkele ouder overkomen. Heel veel sterkte met dit immense verdriet.

    Dag lieve thijn* waak nu als een engeltje over allen die jouw luef hadden.

    Liefs patricia veth

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lieve allemaal, zoek troost uit het feit dat Thijn nog een tijdje bij jullie mocht zijn, liefs Corrine,Bennie,Niels,Debora*

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heel veel sterkte met het verlies van jullie dappere Thijn. Heb vanaf het begin jullie blog gelezen, met veel bewondering kan ik wel zeggen. Nogmaals veel sterkte voor jullie allemaal.
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heel veel sterkte, liefde en kracht samen gewenst!

    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  48. daar was dan toch het bericht..
    lieve familie blom heel veel sterkte en kracht voor wat er de komende dagen op jullie pad komt,DAPPER krijgt na gisteren een hele andere betekenis!!
    gecondoleerd met dit enorme verlies..als ik 17 maart op de fiets stap voor villa joep zal ik aan Thijn denken!

    warme groet jose / lopik

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Fam blom, gecondoleerd met dit grote verlies.
    Rust zacht dappere thijn

    Jeroen en Trisha Kemper

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Rust zacht dappere thijn !

    Veel sterkte toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Lieve familie.
    Wat er dat jullie je lieve sterke kanjer hebben verloren.
    Thijn heeft nu gelukkig geen pijn meer. Gecondoleerd.
    We wensen jullie heel veel sterkte en liefs toe.
    Groetjes familie maatman!!!
    Hennie, Monique, Wesley, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Lieve familie van Thijn,

    Gecondoleerd met het verlies van jullie dappere vent. Wat is het toch oneerlijk! Heel veel sterkte gewenst.

    Irma kinderafdeling DZ

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Familie van thijn,
    Gecondoleerd met dit grote verlies. Hij heeft enorm gestreden. Wat een kanjer is thijn geweest. En jullie ook.
    Heel veel sterkte.
    Familie Stobbelaar uit heino

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Familie blom

    Soms is er zoveel wat we voelen,
    Maar zo weinig wat we kunnen zeggen.

    Heel veel sterkte met dit enorme verlies van jullie zoontje en broertje

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Hij heeft ook echt veel pech en pijn zo zielig nou sterkte met hem

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter.