maandag 31 oktober 2011

Fietsen voor Thijn

Dit is nu de vijfde dag al van de zware kuur en Thijn doet het nog steeds bijzonder goed.
Het verschil met deze kuur en de vorige kuren is, dat de chemo er nu meestal in een half uur, een heel uur of in enkele uren in loopt per dag, en bij de vorige kuren was het 24-uurs continu. En toch is deze kuur veel zwaarder, kun je nagaan wat voor een troep er in Thijn z'n lichaam komt.
Thijn krijgt nu ook ontzettend veel medicijnen om bacteriën en schimmels tegen te gaan. Zo ook medicijnen ter voorkoming van misselijkheid, obstipatie enz..

Doordat Thijn nu in quarantaine ligt moeten er extra voorzorgsmaatregelen genomen worden om bij Thijn naar binnen te gaan: handen goed wassen en ontsmetten, een schort voor, evt een mondkapje en  handschoenen dragen. Dit geldt voor ons als ouder niet, maar van ons wordt wel verwacht dat wij niet te veel bij andere patiëntjes naar binnen lopen om zo te voorkomen dat we toch niet wat bij ons dragen wat Thijn zou kunnen besmetten.
Thijn mag wel gewoon bezoek ontvangen.

Afgelopen zondag hebben Laurie, Jaron en ik ook mee gefietst voor: Ik fiets voor Dappere Thijn. Ferdi was toen bij Thijn in het ziekenhuis, maar Thijn kon alles via skype volgen en wij zagen Thijn op een groot scherm. Volgens mij was iedereen overdondert over de enorme deelname en hoe alles in touw is gezet, inclusief Thijn zelf, want regelmatig zette hij grote ogen op en wist hij niet zo gauw wat hij moest zeggen door de enorme publiciteit.
Zelf heb ik met Laurie en de kameraden met kinderen 10 kilometer gefietst, maar Jaron zei:"ik ga echt geen 10 kilometer fietsen dat vindt ik veel te weinig", en hij heeft samen met Gijs en Daan de 30 kilometer gefietst.
Dit was een dag om niet snel meer te vergeten, klasse !! (al weet ik niet of ik alles wel goed heb meegekregen)

Lieve groet van Ferdi en Jorita



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter.